Nefandus Trilogy
Two men seek unknown stories and coloured historical reports on sexuality and sodomy in pre-colonial South America. The indigenous inhabitants were politically, religiously and sexually subjugated by their colonisers. Pecados nefandos or horrific sins were harshly punished. Untrammelled beauty versus a coercive sexual moralism. A stimulating, three-part visual essay: Nefandus, Naufragios and La visión los vencidos.