Mille soleils
Portrait of Magaye Niang, who played the lead in the African classic Touki Bouki by Djibil Diop Mambéty in 1973. In A Thousand Suns, Niang attends a special screening of this film about a couple who want nothing more than to emigrate from Senegal to France. Ultimately, the man stays behind in his homeland, just as Niang did. Forty years later, he is still a livestock farmer and we see him walk the streets of Dakar, grumpy and drunk. Some boys at the Touki Bouki screening don’t believe him when he says he was the lead.