Self-deprecation and Weltschmerz go hand in hand in this road movie about an wannabe artist with a mid-life crisis searching for his adoptive father in Latin America. His quest follows the bloody trail of his eccentric family. Does the key to salvation lie in the desiccated pampas? In the end even art doesn't provide solace.