L'amour est un crime parfait
Womaniser Mark works as a professor of literature at the Swiss University of Lausanne. He divides his time between lecture halls filled with willing female students, the remote mountain hut he inhabits with his dominant, eccentric sister and seductive adventures. When one day an attractive student disappears without trace, Mark's problems start. The girl's stepmother visits the campus to investigate her disappearance and the net starts to close around the professor.
Set against the blinding wintry Alps, this latest film by the Larrieu brothers (La brèche de Roland, 2000) sketches an exciting and comic portrait of a man with two faces whose life derails at high speed. A psychological thriller based on the book Incidences by Philippe Djian, filled with morbid humour and light-hearted references to the work of Hitchcock. With leading roles for Larrieu favourite Mathieu Amalric and actress and filmmaker Maïwenn.