L for Leisure
A dreamy, ironic comedy about a generation of hedonistic students in the 1990s. Their favourite activity: talking endlessly. During a series of vacation days filled with sun-drenched naps, squabbling, waterskiing competitions and love-making, the (amateur) actors discuss their concerns in dry dialogues. For instance, semi-intellectual reflections on the end of time and how Michael Jordan plays basketball.
The young American directing duo Lev Kalman and Whitney Horn present an almost plotless experience for the viewer, in a film that is a cross between art and arthouse. Its design and style seem inspired by 1990s TV series like Melrose Place and Baywatch. The film is backed by a powerful chill-wave soundtrack.
The makers previously came to Rotterdam with their short film Blondes in the Jungle. In their first full-length feature, filmed over four years with periodic breaks, they return nostalgically to the era of their youth.