Kinescope
Eino Ruutsalo’s cinematic testament. Includes discarded footage from his films and kinetic experiments, as well as unexposed stock. These clips were treated by throwing them on the floor and walking on them. On the electronic soundtrack, we hear a collective stream of consciousness by Donner, Kurenniemi and Ruutsalo from 1967. See also The Jump in this compilation programme.