It Has Already Been Ended Before You Can See the End
Idiosyncratic film with an inner rhythm, tangible from the start. A window opens, but the perspective never really moves outside. This universe is created solely indoors with some insects, cacti and the movement of light. Talented Japanese artist Arikawa Shigeo visualises our experience of time in his own unique style, which is mysterious, yet utterly consistent. A film that works like a time vacuum; closed, yet not hermetic.