I'm the Same, I'm an Other
As befits a good road movie, the journey is not only concrete, but above all also psychological. And this is a good road movie. The Hungarian thirty-something Szabolcs is travelling through Western Europe on his way to England with the little girl Tess, who could be his daughter. They are travelling as refugees. The man and the girl share a secret and tragic past, but it’s only on a freighter bound for England that we find out more. In their hiding place on the English coast, they grow closer. The atmospheric blue-grey images effectively tell their part of the emotional life of the traumatised characters.
The film is the second part of a planned trilogy about loneliness and the quest for happiness, where the behaviour of the parents shapes the future of the children. The first part, Lost Persons’ Area, was successfully premiered in 2009 in the Semaine de la Critique at Cannes. It was Strubbe's feature debut.