How We Played the Revolution
In 1984, the Baltic state of Lithuania, which was still part of the Soviet Union at the time, suffered intense economic and social malaise. The people were increasingly restless. It wasn't weapons and violence that occupied them, but music. The fight for freedom in the Baltic States that ultimately led to independence is known as the singing revolution.