Giant was filmed at the famous, Romanian, Communist-era gymnastics schools of Onesti and Deva where people still train fanatically. Top young gymnasts talk about their love of the sport, their fears and dreams. The combination with archival material from the 1970s onwards lets Tykkä reveal links between the photogenic sport and the severe, modernist architecture of the sports centres.