From Tehran to Heaven
An apocalyptic vision of Iran in which the pregnant, desperate and disoriented Ghazal goes looking for her husband. Her surrealistic journey takes her from a totally chaotic Tehran to a small house in the vast desert.
When Ghazal comes home after having an ultrasound scan, she finds that her apartment has been ransacked and her husband Farhad has disappeared. He has left a note on the fridge with a cryptic message that he has left for a place called Heaven. Apparently he has stolen incriminating documents about biological weapons. Having survived rape and physical abuse, she knows she has to find Farhad as quickly as possible. Unknown pursuers are in the meantime hunting her.
The story and the overwhelming visual style are more reminiscent of a nightmare rather than a lineair story. Imprisoned in what seems to be a feverish dream, Ghazal not only tries to survive herself, the life of her unborn child is also at risk in this dystopian society.