Die Frau hinter der Wand
When Martin moves to Berlin to study, finding accommodation proves a real challenge. So he lives in his car, while pretending to his parents that everything is fine. He is really pleased when he gets an offer of an apartment from an unexpected quarter; the previous occupant, also a young man, has suddenly disappeared.
Once Martin has moved in, he starts to find clues about the previous tenant and his relationship to the female landlord, Simone - a seductive temptress against whom the sexually naive student has no chance.
From the very start, this dark psychological thriller, set largely within the oppressive walls of the dingy apartment, bulges with suppressed tension, fed by the appearance of strange minor characters and Martin´s growing obsession with the mysterious life of his deadly female landlord. This intriguing graduation project has a strong cast and, thanks to the exceptional atmosphere it creates, adds an extra dimension to the genre.