Blutgletscher
In the Alps, danger looms in the form of a glacier that is transformed into a dangerous, genetically modified instrument. Climate researcher Janek, who works at an observation station in the Alps, is the first to notice that the glacier is discharging a red fluid that mutates the local animals into bloodthirsty monsters. At first, his colleagues don’t believe him, but once they are convinced he’s right, they want to keep the news at any cost from the Minister of the Environment, who has announced he is planning a visit to the station. Outside, the monsters threaten, inside people are in fundamental disagreement. And to make it all even more complex: the woman accompanying the Minister is Janek’s ex-girlfriend.