B for Boy
Even in the 21st century, having a son is still a really big deal in Nigeria. As Amaka - a modern woman with a career, a daughter and a loving, understanding husband - finds out to her cost in this psychological drama. She is almost forty and pregnant with their second child. Her husband’s entire family - led by his mother - are passionately hoping that it will be a boy, and they will do anything to continue the family line.
The film devotes a great deal of attention to the consequences of adhering to these traditional values for the various relationships: between Amaka and her husband Nonso, between Nonso and his mother, but also between the various women. This also throws a sidelight on the complexity of relations within Nigerian society. Unexpected developments steer the film towards an inevitable clash between age-old values and modern visions of family, love and loyalty.