The tiny island of Arwad off Syria's coast has a long history. It is one of those places that, just like its inhabitants, never seems to change. When you leave, as Ali once did, letting go is tough, however perfect your new life may seem.
In their sincere, soberly filmed, balanced and consummate debut, directors Najari and Chila give their characters room for their emotions, convincingly played by a strong cast. The sparse, effective score of bouzouki, guitar and oud emphasises the loneliness and loss felt by all.