Zabriskie Point Redacted
Juxtaposing Antonioni's original notes with commentary from a contemporary cultural researcher, Connolly reflects and refracts original scenes and background materials. This essay investigates both unexpected changes in people's behaviour, such as riots, and in cultural creation over the centuries.