Towheads
Hauling stuffed baby carriages up rotting steps, a carpet of cornflakes on the floor after breakfast and no construction workers whistling at you any more - these are familiar issues for every young mother. New York video artist and filmmaker Shannon Plumb gives us a slapstick version of the vicissitudes of mother Penelope (played by Plumb herself).
Torn between professional and artistic satisfaction and activities at home that consume time and energy, Penelope tries a variety of strategies. Would a more male attitude give her more empowerment? Or is a pole-dancing course the answer in this feminist issue?
Plumb uses the physical humour of film legends such as Buster Keaton and Charlie Chaplin and her very expressive face as stylistic devices. Her whole family more or less plays themselves, including Plumb’s husband Derek Cianfrance (director of Blue Valentine) as the often-absent man of the house.