The Most Electrified Town in Finland
Images of the gigantic structures are spread over three screens, many of them time-lapse shots on 16mm film, interspersed with scenes of everyday life in Eurajoki, whose spirit of optimism regarding ‘the plant’ seems oddly anachronistic from a contemporary perspective. The title stems directly from a slogan that the town itself is proudly promoting.