The Future Is Not What It Used to Be
A portrait of Erkki Kurenniemi along with 1960s avant-garde music and film, the early history of microcomputers and questions of 21st-century science. Taanila links past to present by showing excerpts of Kurenniemi’s early experimental films alongside documentation of his current project, in which he obsessively catalogues details of his everyday life so he can be re-constructed in the future, after his death.