Stimulus Progression (Rotterdam)
With his documentary Thank You for the Music (1997), Taanila already expressed his fascination for a musical phenomenon often disregarded as ‘elevator music'. For Taanila, however, music is not just something to fill silent moments, but a very important part of the way he makes films. Some documentary makers shun the use of music, but for him it is just the opposite. In Thank You for the Music there was music playing practically all the time.