Sleepless Night
Just as new feelings can drift to the surface during a stroll on hot summer night, intangible issues gradually take shape in this intimate study. Hyun-Soo and Joo-Hee have been happily married for two years, but in their innocent conversations on the sofa and in bed or in discussions with friends there are signs of discomfort. Minor irritations about unpaid overtime and of course the question of whether to have a child or not.
Although the film is fairly minimalist dramatically, we can feel that a lot is at stake. The physical contact between Hyun-Soo and Joo-Hee is still tender, but a lot remains unanswered. Apart from in dreams. Then a stolen bicycle provides unexpected insights.
In this film, made after his widely praised debut Eighteen (2009), Jang Kun-Jae incorporates his own personal experiences and those of his actors. Sleepless Night won the audience award at the Jeonju Festival in South Korea.