Northwest
Michael Noer is fascinated by the Danish underworld. After the prison drama R (a Tiger Awards competitor in 2010), he has now made another rugged, adrenaline-fuelled crime drama in which disputes are settled by violence.
18-year-old Caspar wants to reach the top, no matter what. He carries out small-time break-ins for Jamal, before moving on to work for big player Björn. All goes well, until Jamal's gang decide they want revenge. What starts with pushing and shoving soon escalates into armed conflict. This is a big test for Caspar: is he ruthless enough for this battle? And will he drag his younger brother into it?