Miguel was absolutely obsessed about recording sound. The silence of a church interior, the roaring sound of a train trip abroad, a stroll through tall grass, the account of a nightmare in which his mother dies and turns out to be a transvestite - Miguel recorded all of it.
Now that's all that is left of him, plus some clothes, equipment and boxes on a farm where he spent his last days before committing suicide. Six of his friends stay there to pack everything. In the meantime, Miguel’s recordings stream day and night from the loudspeakers that are set up everywhere in and around the house.
Night is a psychological drama in which the dividing line between present, past and future becomes increasingly vague. Miguel’s audio legacy is mixed with the natural sounds around the farm and changes the meaning of the actions of those left behind. The mutual tension keeps increasing.
Miguel’s ex, Pedro, is in the worst state. He can’t cope with the sorrow and neglects his new friend Juan. Miguel’s best girlfriend Violeta has to watch as her former lover Matias seeks solace by the newcomer Laura. And then we have the nameless girl who is ignored by everyone. Rudderless twenty-somethings who are really just discovering life already have to discover what mortality is.