Night Visitor: The Night of Counting the Years
Historically, the term ‘Night Visitor’ referred to undercover police investigators who would attack houses and arrest political activists under the darkness of night. On this occasion, the roles are reversed, and the hunted become the hunters. The video uses material that documents the recent Egyptian revolution, shot by the protagonists while storming the state security offices and later posted on the internet.