Miss Lovely
Mumbai in the 1980s: the brothers Vicky and Sonu make soft-porn horror films, supplying the city's growing underground market. Sensitive Sonu, his conscience burdened by the work, is pressed on by Vicky, the ‘brains’ of the outfit, through a world of illegal trafficking, sex parties, police corruption and dangerous mobsters.
The appearance of the beautiful ‘debutante’ Pinky in the run-down warehouse that is used as a film studio turns the brothers’ lives upside down as the naïve Sonu falls in love and takes irresponsible risks to finance a romantic mainstream film for his muse.
Originally planning a documentary on the topic, director Ahluwalia - known for his remarkable documentary John & Jane - meticulously investigated Mumbai’s exploitation film industry and effectively incorporates the C-grade type of reels of the 1980s into this engaging and violent retro thriller.