Kinshasa Superband
Because the sale of CDs barely earns any money, the label also decided to try organising live concerts. A session band with the same name as the double album was put together. This included 19 musicians who had never played together before: Konono No. 1 & Kasai All Stars, Deerhoof, Wildbirds & Peacedrums, Juana Molina and Skeletons. This fusion of six bands and just as many cultures brought the necessary headaches (visas, transport, rehearsals, etc.), but the documentary focuses exclusively on the musical interaction, which takes us on tour from Brussels via Metz, Paris and London to the Japanese Fuji Rock Festival.