Just Ancient Loops
Using archival footage, chemical processes and animation, Bill Morrison presents a unique view of the heavens inspired by the traditional notion of ‘music of the spheres'. The cello becomes an 'Über-instrument', laying down drones, building rhythmical grooves on top of each other, singing melismatic melodies, and reaching up to the stratosphere as the music evolves and builds into a massive, exhilarating climax.