In the opening scene, which lasts for minutes, we see a gigantic container ship slowly sailing by at dawn. At the end of the film, Brazilian director Bruno Safadi shows an enormous cruise ship, but then in the middle of the night, filmed in the same way with a fixed camera from a distance.
In between, Safadi focuses on three beautiful, young, affluent people: Pedro, Antônia and Luana circle each other like floating islands. Restless. Adrift. Possessed by love. Possessed by themselves.
The form is experimental; the title only appears on screen after half an hour and the powerful, penetrating soundtrack often tells a completely different story from the suggestive images. This hypnotic, alienating film is part of Operation Sonia Silk, a project supported by the Hubert Bals Fund and made by a collective of filmmakers, actors and crew who shot three feature films in two weeks on a very modest budget. See also Rio Belongs to Us and Eden.