First Comes Love
After Always a Bridesmaid (2000) and Parallel Lines (2004), documentary maker Nina Davenport again points the camera at herself with humour and openness. As a 41-year-old single woman, she decides to try and have a child and to film this process, difficult as it is with so many ethical and medical objections.
In her own liberal surroundings, she’s not the only one who only wants to try and have a child after a successful career, and flying in the face of all the statistics. Davenport looks for support to her best girlfriend Amy and for sperm to her gay friend Eric. While she’s pregnant, she starts to have an affair with film critic John Anderson.
The film not only tells the story of Davenport, but also shows that while the age and circumstances of mothers may change in modern society, pregnancy, birth and motherhood remain issues of patience, perseverance and tolerance.