Emperor Visits the Hell
Good stories are timeless and easily allow themselves to be told centuries later. This also applies for the novel Journey to the West, written during the Ming Dynasty (16th century). For Emperor Visits the Hell, Li Luo transplanted three chapters to modern China. The protagonists are now bureaucrats, party bosses and gangsters.
This low-budget political satire was a great hit at the Vancouver International Film Festival, where the film won the Dragons and Tigers Award for Young Cinema.