El muerto y ser feliz
With a yellow case filled with morphine, which he bought from a nurse who also offers erotic services, the terminally-ill ex-hitman Santos embarks on his last journey. The destination of this 'everyman' is just as uncertain as it is sure, because however capricious his course, he cannot avoid death. Or is there maybe a way to live on?
In his old car, which he lovingly calls Camborio, the equally charming and impenetrable Santos travels across panoramic Argentine plains, staying in scruffy hotels. On the way, he has the company of a young woman who also has a bond with death.
A loving road movie with occasionally unexpected absurd elements and a contrary addition: a voice-over that provides a commentary on events and makes us aware of the fact that we are watching a film. Winner of the FIPRESCI Prize from the international press in San Sebastian, where José Sacristán (Santos) won the Best Actor award.