Die Freunde der Freunde
Adaptation of Henry James's 1896 novella The way it came in a contemporary setting: a boys' boarding school. Gregor is a bit of a wimp, or a dreamer, while his mate Arthur is quite the lady's man. At a party, Gregor meets an enigmatic waif called Billie, while Arthur fools around with a carefree lass named Pia. Billie and Arthur have one thing in common: both witnessed a phenomenon called 'death projection': seeing images of people at the moment of their demise, miles away. These apparitions are brief, the dying look very real and most alive; call it life's afterglow. Destiny has it that something will happen when two people who have faced death this way meet...