Deutschland 09 - Der Weg, den wir nicht zusammen gehen
Ruinscapes. Urban wastelands. Houses from the 1950s and 1960s destined for destruction. Façades of Brave New Berlin Republic steel-and-glass monstrosities. Dominik Graf talks to these sights about: the threatened memory of postwar history; architectural and linguistic despotism; the odours, smells and scents of a rapidly vanishing torn civilisation. Screened together with Denk ich an Deutschland - Das Wispern im Berg der Dinge.