Denk ich an Deutschland - Das Wispern im Berg der Dinge
When Dominik Graf started shooting this portrait of his father, actor Robert Graf, he was already older than him - an eerie notion familiar to many children born shortly after a war. This is the starting point of this existentialist essay on 1950s FRG culture, its zero hour-Kahlschlag-minimalism of pregnant pauses and anguished silences - its severe beauty and ethics. Screened together with Deutschland 09 - Der Weg, den wir nicht zusammen gehen.