Crystal World
Pia Borg uses stop-motion film and live-action choreography to evoke modern and historical visions of the future. A viral crystal transforms trees, animals and humans into jewels, suspended forever in the present. The crystallisation is visualised by mirrors, prisms, models and time-lapse photography.