Chiri
You can view this as a sequel to birth/mother (IFFR 2007), Naomi Kawase's film about the elderly woman Uno who had always looked after her like a mother. In birth/mother she filmed Uno in the bath. Trace could also be called 'death/mother' as she once again films Uno's body, but after she's dead. A monument to Uno.