Cacheu
Taking statues that are stored today at the Cacheu fortress, one of the first establishments for the slave trade in Guinea Bissau, César’s single-shot 16mm film traces historical moments when these represented symbolic conflicts, pointedly invoking Chris Marker, Alexander Kluge and Alain Renais.