Black Drop
In 2012, Venus's last transit of the sun was recorded on celluloid (the next will occur in 2117). Black Drop tracks the development of a device designed to counter human error in timing the crucial moments of Venus’s contact, which inspired Janssen's photographic revolver, Marey's chronophotographic gun and the Lumière brothers' cinematograph.