Voice of My Father
The Kurdish Memet ('played' by co-director Zeynel Dogan) lives with his pregnant wife in Diyarbakir, a town in eastern Turkey. Mehmet’s mother Basé (Asiye Dogan, who is also really Zeynel’s mother) lives alone in the parental home in Elbistan, an almost deserted village. Mehmet’s elder brother Hasan has fled the country after he had joined the guerrilla movement. Since then, he has not been in touch.