Village, Silenced
The footage comes from the 1943 docudrama The Silent Village (Humphrey Jennings). Welsh coal miners reenact the Nazi invasion and annihilation of a Czech mining village. Labour, power, industrialisation and historical relevance are the larger themes behind this simple but efficient treatment of forgotten material.