Twilight Portrait
A girlfriend of Marina describes her as a happy woman. And that’s how it looks. She is married, has a beautiful apartment, lives comfortably in the middle class and has an interesting job as a social worker. What people don’t know is that Marina was recently raped by three police officers. Her character changes and she becomes a strange version of herself.
As a person - and as a woman - she wrestles with existential questions about society. It turns out to be corrupt, rock hard and entirely hostile. In coming to terms with her trauma and rediscovering her identity, she throws herself in front of one of the culprits. Is it revenge, self punishment, or - considering her work experience - is she looking for the roots of his cruel behaviour?
With a minimal budget and primarily non-professional actors, debuting director Angelina Nikonova has made a perhaps controversial yet intriguing and credible social drama, filled with grey images of the surroundings that visually underline the mood and the theme.