Trespass the Salt
IFFR is offering a home-in-exile to the Visual Arts Festival Damascus, since it cannot take place in Syria this year.
In this collaborative project, Sansour and Chlala investigate the nuanced relationship of Palestine and Lebanon around a lavish and surreal dinner table. Set in a virtual and imagined space, the film examines cultural and power dynamics in the region and with the West through humour and fiction.