The Unfinished History of Life
For this film, Cong Feng returned to the village of Huangyangchuan in Gansu province in the north-west of China, where he had previously made Doctor Ma's Country Clinic. A very ordinary place and far from flourishing, where very ordinary people live who have very little. That’s precisely why Cong went there: he wanted to paint a picture of typical Chinese life in the rural areas.