The Sputnik Effect
The title is a term indicating the relationship between the visionary or insane and the communication technologies that structure the contemporary world. In 1957, within days of the launch of the first satellite, patients were displaying psychotic delusions of being seen by or receiving messages from the Sputnik PS-1.