Room 514
A female Israeli soldier is ordered to interrogate an Israeli officer who is alleged to have abused an Arab family. Lower in rank and also a woman, she is barely taken seriously by the haughty man; he only gives her sarcastic answers.
All the interrogations take place in room 514, where the sound palette is formed only by voices and the air conditioning. Room 514 is a courageous, hyper-realistic, low-budget drama that provides a worrying and critical picture of Israeli Army culture, where young soldiers discover that good and evil, black and white, don’t exist. This debut film filled with expressive, hand-held shots was recorded in only a few days.