Peace versus Justice
For years, Quirijns followed prominent Ugandans involved in peace negotiations with the LRA, when the ICC actively started hunting Kony. They experienced this as a new form of Western colonialism. Quirijns also visited ICC staff trying to stop the rebel leader using an international arrest warrant in the Netherlands. Quirijns (The Dictator Hunter) filmed crucial moments in the occasionally painful process and managed to lay his hands on rare recordings of the peace negotiations with Kony in the jungle.