Parts of the Heart
Eight contemplative short films show eight stages in the love life of Peter, a gay man in Jakarta. In chronological order, they describe Peter’s first infatuation at the age of ten (in the segment Stolen Kiss), his first sexual experience (The Game Kiss), love taken away by death (Solace) or crushed by the pressure of a traditional society (The Last Time), the difficult times in a long relationship (3 and The Couch and the Cat), right up to a flirt with a younger man when 40-year-old Peter is married (Why Isn't Peter Happy?).
Paul Agusta, who calls the stories partly autobiographical, has plenty of experience in short film: he’s made more than 30 since he turned to cinema in 2003. The different segments of Parts of the Heart can be watched separately, but this omnibus film is more than the sum of its parts. The seduction of the younger man who walks into Peter’s coffee business in the last section is even more powerful when you have seen what led up to it.