Pablo
In the opulently designed, largely animated documentary Pablo, the Brazilian director Richard Goldgewicht sketches a lively portrait of the renowned title designer, artist and bohemian Pablo Ferro.
Ferro was born in Cuba in 1935, moved to the United States in 1947 and later worked for a design studio where he continued developing his unique style - focusing on typography (including handwriting) and high-speed editing. The breakthrough came when Stanley Kubrick asked him to make a trailer and title sequence for Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb. Ferro made countless iconic opening credits, from Bullit and The Thomas Crown Affair to Stop Making Sense and Men in Black.
Jeff Bridges is the narrator of the documentary. A cartload of famous names praises the creative spirit, but his children, exes, wives and girlfriends do not fail to mention the darker side of this exponent of the 1960s; he certainly wasn’t a traditional father.