Nuit #1
In a messy Canadian apartment, a man and a woman spend the night together. The very realistically filmed one-night stand ends up with two confessions, in which both judge their own failings sharply and honestly. Everything is set within four walls; the small room is transformed into a kind of confessional space, from which the debutante director Anne Émond manages to obtain maximum effect.
They are in their early thirties and both feel lost. Nikolai regards himself as a failed romantic idealist, someone who plunges into literary classics but never reaches the last page. His cynical conclusion: 'Modern life makes me sick. We’re better off alone.' The mysterious, beautiful Clara leads a double life: during the day she teaches at primary school and in the evening she seeks radical outlets for her uprooted feelings.
Just as in her short films, in this chamber play Émond investigates the loneliness that can’t be combated with sex and not even with love. Individualism largely evokes despair in her work.