Maya Deren, Take Zero
Maya Deren (1917-1961) was an experimental filmmaker. In the 1940s and 1950s she made several influential avant-garde films, such as Meshes of the Afternoon (1943). Images from this and her other work are used in this documentary. You can also hear her voice, as well as accounts by contemporaries such as Jean Rouch and Jonas Mekas.